About Me

My photo
a guy searching for his place in the world

Tuesday, October 20, 2009

Peringatan

pertanyaan....
itu yang sering bermain didalam pemikiranku...
pertanyaan tentang pelajaran..
pertanyaan tentang kehidupan...
pertanyaan tentang percintaan...
pertanyaan tentang kewangan..

susahkah sehingga aku tidak mampu mengikuti.nya...
susahkah sehingga boleh menyebabkan stress..
susahkah sehingga boleh menyebabkan pergaduhan..
susahkan sehingga boleh mengeruhkan keadan..

setiap persoalan yang memerlukan masa..
masa yang cukup untuk membuat keputusan yang sesuai...
masa yang sesuai untuk melaksanakan tugas..
masa adalah sesuatu yang aku tidak bolah persiakan..


huh....
aku sering mengeluh...
keluhan ini tidak pernah lekang dalam kamus hidup seharian...
keluhan tentang pelajaran yang dimana satu apa pun aku tidak faham..
keluhan tentang kehidupan yang tidak selalunya menyebelahi pihak kau..
keluhan tentang percintaan yang mana adakah aku tidak layak untuk dicintai...
keluhan tentang kewangan yang sentiasa diperlukan..

lupakan semua masalah itu...
tumpukan pada yang satu...
tuhan,bantu aku untuk mengharungi semua ini..
semua masalah ada penyelesaiannya..

aku akan bangun dan menyahut semua cabaran yang datang dengan tabah..
aku punyai pegangan,prinsip hidup dan jati diri..
pantang anak lelaki berputus asa sebelum berjuang...
kerana kehidupan itu juga satu perjuangan..

jangan hanya tahu melaungkan Malaysia boleh..
terapkan pada diri bahawa kau juga boleh..
jangan mengharap orang lain untuk mengalas perjuangan ini..
tolak semua keluhan....
tolak semua dolak dalih
tolak semua penafian..

lakukan semua yang kau sepatutnya lakukan..
lakukannya dengan bersungguh-sungguh..
dan kau akan menerima habua kerana usaha kau..

p/s:mesej ini bukan untuk lelaki sahaja